Games-workshop
Actieve filters
Games Workshop kent zijn eerste begin in 1975 toen drie vrienden (Steve Jackson, Ian Livingstone en John Peake) begonnen aan een eigen bedrijf in traditionele spellen. Ze vonden dat een tijdschrift om hun spellen te promoten een goed idee was en zo ontstond Owl & Wesel. Van dit tijdschrift zijn er 25 edities verschenen. Een van deze pamfletten 'voor en door spelers' kwam terecht bij Brian Blume, een van de oprichters van TSR (Dungeons and Dragons). Deze stuurde een exemplaar van D&D op naar de drie vrienden, die direct vielen voor het spel. Na een tweetal jaar verliet John het bedrijfje en Games Workshop begon zich meer op Dungeons and Dragons spelers te richten. Ze verkochten onder andere uit Amerika geïmporteerde role playing games, naast de spelen die ze zelf ontwikkelden.
Hun volgende en iets professionelere tijdschrift werd White Dwarf gedoopt en verscheen voor het eerst in 1977. Het bedrijf begon nu stilaan een vlucht te nemen, samen met de stijgende populariteit van D&D. Maar vanaf de jaren tachtig begon de verkoop van fantasy role playing games terug te vallen. Ook bij Games Workshop was deze trend merkbaar.